Jawa Pionýr 05, 20/21, Jawa 23 Mustang
- Maximální povolený objem motoru odpovídá osmému továrnímu výbrusu tj. vrtání průměr 40mm, zdvih 44 mm
- Překročení kterékoliv z těchto hodnot není povoleno
Rám a podvozek:
- Rám je původní, může být zesílen použitím výztuh
- Rovněž mohou být upraveny či přemístěny držáky pérování. Úpravy mohou být provedeny svařováním či šroubovými spoji
- Bezpodmínečně musí být zachován původní systém uložení zadní kyvné vidlice v rámu, kde však pryžové silentbloky mohou být nahrazeny kluznými pouzdry nebo ložisky
- Zadní vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné
- Přední vidlice a její pružící elementy mohou být libovolné. Je však vysloveně pozici sloupku řízení k základní rámové trubce (úhel řízení)
- Je povoleno měnit segment úchytů trubek vidlice (horní a dolní brýle)
- Kola musí být původního typu teda 16
- brzdy originál
- Pneumatiky mohou být libovolné, nesmí však být opatřeny hřeby nebo jinak dále nebezpečně upravovány
- Kapoty, sedalo, řidítka, ovládací páčky brzd, spojky a řadicího mechanizmu mohou být libovolné
- Palivová nádrž je libovolná, ale musí být schváleného typu a musí být opatřena patřičným standardním uzávěrem
Motor:
- Válec musí být původní, zvenčí neupravený, vnitřní úpravy na něm mohou být provedeny pouze odebíráním materiálu ve vložce a v obalu
- Válec je možné zkrátit na rozměr pístu, max o 3 mm. Jeho časování je libovolné. Je zakázáno použití jiné než litinové vložky
- Je vysloveně zakázáno zvětšování, navařování a jiné úpravy chladicích žeber hlavy a válce
- Rozteč svorníků se nesmí měnit
- Rozvod sání pouze pístem
- Hlava válce: Z originálního typu 0,5-20-21-23, nesmí se upravovat zvenčí, je povolena úprava spalovacího prostoru
- Píst: Volný, ale jeho průměr nesmí být větší než 40 mm,pístní čep prům, 14,1 mm nebo 14 mm
- Zapalování: Povoleno libovolné zapalování
- Klikovka musí pocházet z původního typu,0,5-20-21-23, může být upravena na průměru
Převodové ústrojí:
- Převodovka musí být 3 stupňová, libovolný převod
- Spojka muže byt libovolná, musí být pod origo víkem. Je povoleno použít jiné převodové poměry sekundárního převodu či primárního (jiný počet zubů), kryt sekundárního řetězu nemusí být namontován
Karburátor:
- Karburátor musí být původní značky a typu
- Rovněž originální musí být jeho připojení na válec motoru a systém sání
- Může být osazen jinými tryskami a změněn průměr difuzoru
- Je možno použít libovolný vzduchový filtr
Výfuk:
- Může být použito libovolného výfuku
- Hlavní technický komisař rozhodne o zařazení do klasifikační kategorie a o připuštění k závodu (určitá tolerance !!!)
- Proti jeho rozhodnutí není odvolání !!!!!
Po skončení závodu se první tři přihlásí u pořadatele ke kontrole odmontování hlavy válce, kontrole zapalování a primárního převodu a výfuku, Kdo se kontrole vyhne, bude ze závodu i z následujících závodů SFC vyloučen!!!